Prevádzkový poriadok

Zimný štadión Zlaté Moravce, Továrenská 31, 953 01 Zlaté Moravce

Telefón: 0915 722 052, hczm@hczm.sk

 

 

 

 

 

                   PREVÁDZKOVÝ  PORIADOK

telovýchovno-športového zariadenia

 

 

 

Prevádzkovateľ:              Hokejový klub HC Zlaté Moravce,

Továrenská 1, 953 01 Zlaté Moravce

 

 

 

Vypracovaný  dňa   15.11.2024                                               

 

 

 

 

Pečiatka, podpis prevádzkovateľa                                                                 


1.      Účel

Prevádzkový poriadok vypracovaný v súlade so zákonom č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov a vyhláškou Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky č. 525/2007 Z.z. o podrobnostiach o požiadavkách na telovýchovno-športové zariadenia. Účelom prevádzkového poriadku je stanoviť práva a povinnosti fyzických a právnických osôb zdržujúcich sa na mestskom zimnom štadióne (ďalej ZŠ) a v jeho areáli ako aj povinnosti prevádzkovateľa, ktorý zimný štadión spravuje a prevádzkuje. Tento prevádzkový poriadok je záväzný pre všetky osoby zabezpečujúce prevádzku mestského zimného štadióna, ako aj pre návštevníkov a užívateľov, ktorí sa nachádzajú v jeho priestoroch a v areáli mestského zimného štadióna.                                                 

                                       

2.      Identifikačné údaje prevádzkovateľa zariadenia

Obchodné meno prevádzkovateľa:     Hokejový klub HC Zlaté Moravce

Názov a adresa prevádzky:                 Zimný štadión, Továrenská 31, 953 01 Zlaté Moravce

Sídlo prevádzkovateľa:                      Továrenská 1, 953 01 Zlaté Moravce

IČO:                                                   34 009 671                               

DIČ:                                                   2021508577

Zodpovedný vedúci:                           Ing. Marian Pánik    

Kontakt:                                             telefón: 0915 722 052      e-mail: hczm@hczm.sk

 

3.      Prevádzková doba

Prevádzka ZŠ je sezónna. Začiatok a koniec prevádzky ZŠ v danom kalendárnom roku je oznámená prevádzkovateľom na jeho internetovej stránke www.hczm.sk.

Otváracie hodiny počas prevádzky:    6:00 – 22:00

Štadión je v uvedených časoch otvorený iba v prípade rezervovania ľadovej plochy podľa týždenného rozpisu uvedeného na stránke prevádzkovateľa.

 

4.      Druh a spôsob poskytovania služieb

Tento prevádzkový poriadok sa vzťahuje na užívanie ľadovej plochy pre potreby športových klubov, neregistrovaných skupín, verejného korčuľovania, korčuľovania pre materské a základné školy a pre potreby organizovania kultúrnych a spoločenských podujatí.

Prevádzkovateľ prenajíma a prepožičiava nájomcom a užívateľom priestory ZŠ za účelom:

a)      Tréningová činnosť športových klubov vrátane súťažných zápasov, turnajov a súťaží.

b)     Športovo-rekreačná činnosť pre verejnosť vo forme verejného korčuľovania, verejného korčuľovania s hokejkou a korčuľovania pre materské a základné školy.

c)      Komerčné užívanie ľadovej plochy FO a PO v zmysle platného cenníka.

d)     Prenájom priestorov a plochy pre potreby organizovania kultúrnych a spoločenských podujatí na základe uzatvorenej zmluvy medzi organizátorom a prevádzkovateľom ZŠ.

e)      Prenájom nebytových priestorov za účelom komerčného využitia (obchodné priestory, kancelárie a pod.) na základe uzatvorenej zmluvy o nájme nebytových priestorov.

ZŠ je využívaný pre športové aktivity nasledujúcich športových odvetví:

a)      Ľadový hokej

b)     Krasokorčuľovanie

c)      Rýchlokorčuľovanie na ľadovej ploche

d)     Bandy hokej

Využívanie priestorov ZŠ je spoplatnené v zmysle aktuálneho cenníka, ktorý je pre návštevníkov sprístupnený v priestoroch ZŠ ako aj na web stránke prevádzkovateľa. Dozor za prevádzku zabezpečí poverený vedúci ZŠ.

Využívanie priestorov ZŠ pri školských akciách a akciách športových klubov je organizačne zabezpečované pedagogickým dozorom ustanoveným príslušnou školou, resp. trénermi jednotlivých športových klubov. Korčuľovanie na ľade  ostatných užívateľov je na vlastnú zodpovednosť návštevníka – užívateľa, prevádzkovateľ nezodpovedá za prípadné úrazy ani za prípadné poškodenie zdravia návštevníka, ktoré súvisia s nerešpektovaním a /alebo porušením akýchkoľvek pokynov prevádzkovateľa.

Vstup na verejné korčuľovanie, verejné korčuľovanie s hokejkou a korčuľovanie pre materské a základné školy je povolený len s platnou vstupenkou.

Prevádzkovateľ ZŠ nezodpovedá za prípadnú stratu, poškodenie alebo zničenie súkromného majetku, ktorý si návštevníci prinesú so sebou na zimný štadión.

 

5.      Zakázané úkony – všeobecné zásady prevencie rizika na zimnom štadióne

 

        Vstup na športové zariadenie je na vlastnú zodpovednosť a vlastné nebezpečenstvo.

        Vstup do priestorov areálu ZŠ je podmienený dodržiavaním platných zákonov, vyhlášok, noriem, tohto prevádzkového poriadku a ďalších interných predpisov prevádzkovateľa objektu.

        Prevádzkový poriadok je k dispozícii u prevádzkovateľa ako aj na internetovej stránke ZŠ (www.hczm.sk).

        Každý návštevník/užívateľ je povinný oboznámiť sa pri vstupe do objektu s týmto prevádzkovým poriadkom a dodržiavať jeho ustanovenia.

        Každý návštevník/ užívateľ resp. zástupca skupiny návštevníkov je povinný svoj príchod oznámiť na vrátnici ZŠ službukonajúcemu pracovníkovi.

        Šatne užívateľom ľadovej plochy prideľuje prevádzkovateľ alebo poverený zamestnanec.

        Kľúče od šatní pre užívateľov vydá službukonajúci pracovník pri vstupe do ZŠ. Platí zákaz vynášania kľúčov z objektu.

        Vstup návštevníkov je bezplatný. To neplatí, ak je v priestoroch ZŠ organizované spoplatnené kultúrne alebo športové podujatie.

        Vstup užívateľov je spoplatnený v zmysle platného cenníka ZŠ Zlaté Moravce.

        Organizovanie športových, kultúrnych a spoločenských podujatí je možné na základe dohody alebo zmluvy prevádzkovateľa a organizátora tohto podujatia.

        Prevádzkovateľ štadióna si vyhradzuje právo odoprieť vstup alebo vyviesť každú osobu, ktorá odmietne rešpektovať predpisy, pokyny usporiadateľov alebo sa správa neprístojne. Za neprístojné správanie sa považuje najmä: spôsobenie všeobecného nebezpečenstva úmyselným alebo nedbanlivým správaním, ponúkanie omamných a psychotropných látok iným návštevníkom/užívateľom, násilie proti skupine návštevníkov/užívateľom alebo jednotlivcovi, resp. vyhrážanie sa ublížením na zdraví, verejné hanobenie alebo podnecovanie k nenávisti voči akémukoľvek národu, jazyku, etnickej skupine alebo rase, politickému presvedčeniu alebo náboženskému vyznaniu, verejné šírenie poplašnej správy (napr. bezdôvodné oznámenie uloženia výbušniny), hrubá neslušnosť alebo výtržnosť, napr. rušenie priebehu zápasu, napadnutie jednotlivca alebo skupiny návštevníkov/užívateľov, úmyselné alebo nedbanlivé spôsobenie ťažkej ujmy na zdraví, násilie voči inému návštevníkovi/užívateľovi v úmysle zmocniť sa cudzej veci, vyvolávanie konfliktov, prejavy urážlivého správania voči iným osobám, vzbudzovanie pohoršenia správaním vybočujúcim z bežných všeobecne prijateľných zásad slušnosti, spôsobenie škody na majetku štadióna.

        Zákaz vstupu platí pre osoby pod vplyvom alkoholu, drog alebo iných návykových, omamných a psychotropných látok. Platí prísny zákaz požívania alkoholu, drog alebo iných návykových, omamných a psychotropných látok.

        Zakazuje sa správať neprístojne, hlučne a ohrozovať osobnú bezpečnosť, ako aj bezpečnosť ostatných návštevníkov/užívateľov ZŠ.

        Vstup do priestorov môže byť odopretý osobám, ktorých návšteva by dokázateľne narušila alebo mohla narušiť poriadok, bezpečnosť a čistotu zimného štadióna a ich správanie sa je v rozpore s mravnými a spoločenskými normami a zásadami správania.

        Do areálu je zakázané nosenie zbraní, chemikálií, farbív, horľavín, odpadkov a predmetov spôsobujúcich znečistenie areálu a životného prostredia, predmetov spôsobujúcich zranenie osôb, symboly a predmety propagácie rasizmu a fašizmu. Osoby, vykonávajúce dozor v športovom areáli, ich nadriadené osoby, príslušníci Mestskej polície mesta Zlaté Moravce alebo Policajného zboru Slovenskej republiky alebo poverení zástupcovia prevádzkovateľa majú právo takéto predmety na mieste ihneď odňať.

        Každý návštevník/užívateľ je povinný udržiavať, zachovávať a dbať o čistotu a poriadok vo všetkých priestoroch areálu ZŠ. Je zakázané akýmkoľvek spôsobom znečisťovať priestory areálu zimného štadióna.

        Každá osoba vstupujúca do objektu zimného štadióna je povinná správať sa tak, aby nedochádzalo k jeho poškodzovaniu a poškodzovaniu jeho vybavenia. Návštevníci/užívatelia sú povinní správať sa v priestoroch areálu štadióna spôsobom, ktorý nepoškodzuje alebo iným spôsobom neznehodnocuje majetok a vybavenie, ktoré sa v areáli nachádza.

        Každý návštevník/užívateľ je povinný uhradiť všetky straty a škody ním spôsobené, ktoré boli spôsobené jeho vinou a konaním alebo opomenutím na zariadení areálu alebo na majetku ostatných osôb. Za škody vzniknuté nedodržiavaním ustanovení prevádzkového poriadku a všeobecných bezpečnostných pravidiel zodpovedá osoba porušujúca tieto pravidlá alebo jej zákonný zástupca.

        V priestoroch štadióna platí zákaz ukladania/odkladania bicyklov, kočiarov, malých motocyklov alebo iných prepravných prostriedkov, ako aj zákaz vstupu pre osoby na kolieskových korčuliach.

        V priestoroch ZŠ platí prísny zákaz vstupu zvierat až na výnimku asistenčných psov.

        Vo všetkých interných priestoroch areálu zimného štadióna platí prísny zákaz fajčenia. V celom areály je prísne zakázaná manipulácia s otvoreným ohňom.

        Platí prísny zákaz vstupu na ľadovú plochu počas jej úpravy. Zákaz sa netýka pracovníkov zimného štadióna zodpovedných za úpravu a kvalitu ľadovej plochy.

        Pri používaní pomôcok, zariadení a športového náradia je potrebné dodržať predpísané postupy podľa návodov používania zariadení a pokynov povereného dozoru (prevádzkovateľa, povereného zamestnanca ZŠ, trénera, pedagogického dozoru).

        Návštevníci/užívatelia sú oprávnení pohybovať sa v areáli zimného štadióna len v priestoroch vyhradených pre návštevníkov/užívateľov. Vstup do iných priestorov je návštevníkom/užívateľom zakázaný. K pohybu medzi priestormi štadióna je povolené používať iba vyhradené komunikácie.

        Návštevník/užívateľ sa v priebehu podujatia nesmie bezdôvodne zdržiavať v komunikačných zónach športového zariadenia ako sú: vstupné schodiská, schodiská na tribúnach, únikové priestory, zóny, brány, chodby a sociálne zariadenia

        Únikové cesty, manipulačné priestory, uzávery vody a elektrického prúdu majú byť trvale voľné. Platí zákaz odkladania vecí na uvedené miesta.

        Objekt celého zimného štadióna nie je verejný a nie je to ani útočisko a zhromaždisko pre náhodných návštevníkov a preto vstup k ľadovej ploche a do prevádzkových priestorov je prísne zakázaný.

        Prevádzkovateľ ZŠ má právo kedykoľvek zrušiť tréningovú hodinu, verejné korčuľovanie alebo komerčne dohodnuté vstupy z prevádzkových, organizačných, technických dôvodov alebo z dôvodov verejného alebo celospoločenského záujmu.

        V prípade zistenia poruchy v športovom areáli, ktorá by ohrozovala bezpečnosť, bránila alebo inak obmedzovala prevádzku, rovnako ako aj zistenie porušovania prevádzkového poriadku, sú užívatelia povinní túto skutočnosť bezodkladne nahlásiť prevádzkovateľovi.

        V prípade evakuácie objektu je každý návštevník/užívateľ nachádzajúci sa v objekte povinný dodržiavať požiarnu poplachovú smernicu a evakuačný plán. Ohlásenie spozorovaného požiaru je možné na číslo 112 alebo 150 alebo na vrátnici ZŠ.

        Ustanovenia tohto poriadku sú platné pre celý objekt areálu zimného štadióna vrátane parkovacích priestorov a celého areálu.

 

 

6.      Priestorové usporiadanie a dispozičné členenie objektu

Objekt Zimného štadióna je situovaný v okrajovej časti mesta Zlaté Moravce. Prístupové komunikácie do areálu ZŠ sú pre dopravné prostriedky aj pre peších návštevníkov od ulice Továrenská. Objekt ZŠ a jeho areál je uzatvorený plotom. Vstup do areálu je možný pre dopravné prostriedky hlavnou bránou a pre peších malou bránkou od ulice Továrenská. Pred areálom sa nachádza záchytné parkovisko s kapacitou cca 100 osobných áut slúžiace pre návštevníkov verejného korčuľovania, kedy je hlavná brána do areálu uzatvorená. Počas ostatných podujatí je hlavná brána otvorená, pričom vo vnútri areálu sa nachádza parkovisko pre cca 50 osobných áut.  

Maximálna kapacita športovcov je 80. Maximálna kapacita návštevníkov je 400 v prípade verejného korčuľovania a 200 návštevníkov v prípade kombinovanej návštevy so športovcami. Šatňa pre trénerov sa nachádza na prízemí od vchodu vľavo. Tréneri využívajú WC nachádzajúce sa na prízemí oproti šatni a sprchu nachádzajúcu sa na prízemí od vchodu vpravo prístupnú z chodby. Rozhodcom je určená šatňa č. 17 v ktorej sa nachádza aj vstup do spŕch. Pre rozhodcov je určené WC na poschodí.

Areál ZŠ je rozsiahly a tvorí ho hlavná budova, budova šatní, trávnaté ihrisko, ihrisko s umelým trávnikom, betónová plocha a parkovisko.

Hlavná budova je jednopodlažná stavba, ktorej súčasťou je ľadová plocha, priestory striedačiek, priestory časomeračov, vrátnica, technická miestnosť, ošetrovňa, tribúny. Hlavná budova má šesť vchodov/východov. Hlavný vchod je od ulice Továrenská z južnej strany budovy a slúži ako vchod pre návštevníkov verejného korčuľovania a ako vchod pre personál ZŠ. Slúži zároveň ako únikový východ v prípade nebezpečenstva. Pri vstupe sa nachádza vrátnica dispozične riešená ako voľne stojaca bunka vybavená kúrením, vetraním, pokladňou, stolom, stoličkami a skrinkami. Ďalšie dva vchody/východy sú situované v západnej časti. Prvý slúži pre vstup osôb bez korčúľ. Druhý je rozdelený na dvojo dverí, zvlášť pre vchod a zvlášť pre východ. Je určený pre prístup ku komunikácii medzi hlavnou budovou a budovou šatní. Je určený hlavne pre návštevníkov s korčuľami. Slúži ako únikový východ v prípade nebezpečenstva. Na východnej strane sú dvere slúžiace výhradne pre personál, vstup do garáže pre rolbu a ošetrovňa dispozične riešená ako miestnosť o rozmeroch 2,5m x 3m vybavená umývadlom s teplou a studenou vodou, pojazdným lôžkom, lekárničkou, fixačnou podložkou, dlahami a fixáciou na krk. Ľadová plocha má rozmery 59m x 29m. Tribúny majú kapacitu 200 osôb na státie. Elektrický rozvádzač pre osvetlenie hlavnej ľadovej plochy sa nachádza na východnej strane pred vstupom do technickej miestnosti po pravej strane. Ozvučenie sa nachádza na západnej strane v priestoroch pod časomierou. Na západnej a z časti na severnej strane sa nachádzajú lavičky a skrinky na odkladanie vecí pre verejnosť počas korčuľovania. Na severnej strane vedľa ľadovej plochy sa nachádzajú striedačky a oproti na južnej strane je priestor vyhradený pre časomerača a trestné lavice.

Budova šatní sa nachádza za západnou stenou hlavnej budovy vo vzdialenosti od nej 42m. Medzi budovami je chodník pokrytý gumovým pásom, pre prechod na korčuliach. Budova je dvojpodlažná (prízemie a I.NP) Budova šatní má dva vchody/východy. Prvý na ľavej strane je určený pre prechod užívateľov bez korčúľ, druhý je určený pre prechod korčuliarov. Tento slúži zároveň aj ako únikový východ.  Na prízemí sa nachádza vestibul.

Z vestibulu doľava sa nachádza miestnosť pre trénerov, kancelária, spoločenská miestnosť, dámske a pánske WC. V dámskom WC sú 4 kabínky so záchodom a v predsieni sú dve umývadlá a technická miestnosť s výlevkou. V pánskom WC sa nachádzajú dve kabínky so záchodom a 3 pisoáre a v predsieni sú dve umývadlá.

Z vestibulu doprava do chodby sa nachádzajú šatne na prezliekanie č.7,8,9,10 a umyváreň, v ktorej sa nachádzajú 3 sprchy, umývadlo a pisoár. Priamo z vestibulu vpravo sa nachádza šatňa č.6, z ktorej sa prechádza do umyvárne, v ktorej sa nachádzajú 3 sprchy, umývadlo, výlevka a pisoár.

Z vestibulu vedú schody na I.NP. Schody vychádzajú do stredovej haly, z ktorej doľava a doprava sa nachádzajú chodby.

V ľavej chodbe sa nachádzajú šatne č. 12,13,17,18. Medzi šatňami č. 12 a 13 sa nachádza umyváreň so šiestimi sprchami, štyrmi umývadlami a dvomi výlevkami. Medzi šatňami č. 17 a 18 sa nachádza umyváreň so štyrmi sprchami, tromi umývadlami a výlevkou. Na ľavej chodbe sa ďalej nachádza cvičebná miestnosť, miestnosť pre zamestnancov, sklad výstroje.

V pravej chodbe sa nachádzajú šatne č. 21,22,23,24. Medzi šatňami č. 21 a 22 sa nachádza umyváreň so štyrmi sprchami s dvomi umývadlami, dvomi pisoármi a jednou kabínkou na WC.  Na pravej chodbe sa ďalej nachádzajú dámske a pánske WC. Dámske WC je so štyrmi kabínkami, dvomi umývadlami v predsieni a technickou miestnosťou s výlevkou. Pánske WC je s tromi kabínkami, dvomi pisoármi a dvomi umývadlami v predsieni. Súčasťou budovy šatní zo severnej strany je trafostanica. Po ľavej strane od vstupu je miestnosť bývalej strojovne, ktorá je nevyužívaná a je uzavretá.

Využitie WC sa mení podľa typu podujatia, ktoré v prevádzke ZŠ prebieha. V prípade verejného korčuľovania sú využívané dámske a pánske WC prístupné z chodby na prízemí a na I.NP. V prípade kombinovaného využívania areálu športovcami a návštevníkmi je pre návštevníkov vyhradené dámske a pánske WC na prízemí a pre športovcov na poschodí. Tréneri využívajú WC na prízemí a rozhodcovia na poschodí.

Strojovňa ZŠ s chladiarenským zariadením je situovaná v exteriéri za západnou stenou hlavnej budovy. V strojovni sa nachádza technológia chladenia pre výrobu ľadovej plochy. Technológia výroby ľadovej plochy je na báze nepriameho chladenia bez prítomnosti nebezpečných látok ohrozujúcich zdravie.

 

7.      Podmienky prevádzky ZŠ a zásady ochrany zdravia návštevníkov a zamestnancov

Štadión má ľadovú plochu s rozmermi 59 x 29 m ktorá je využívaná na športovú prípravu hokejistov, na zápasy, krasokorčuľovanie, verejné korčuľovanie a korčuľovanie pre školy. V časti rozsiahleho objektu sú vybudované šatne a sociálne a hygienické zariadenia, ktoré poskytujú zázemie pre činnosť športových klubov zameraných na ľadové športy – Hokejový klub HC Zlaté Moravce a iné.

Prevádzka ZŠ je zabezpečovaná sezónne. Ľadová plocha je obvykle v prevádzke od augusta do apríla. Kontroly, prehliadky, skúšky, revízie (odborné prehliadky a skúšky) sú vykonávané v zmysle § 9 ods. 1. písm. a) zákona č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, vyhlášky č. 718/2002 Z. z. na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci bezpečnosti technických zariadení, ďalej v zmysle príslušných STN. Kapacita ZŠ je 200 osôb na tribúnach. Kapacita priľahlého parkoviska (pri areáli ZŠ) je 100 áut. Na ZŠ je prevádzkovateľom zriadená miestnosť vyhradená na poskytovanie prvej pomoci vybavená skrinkou na prvú pomoc a prostriedkami na poskytovanie prvej pomoci a predlekárskej pomoci. Táto miestnosť je označená v zmysle platného predpisu. Prvú pomoc môžu poskytovať len kvalifikovaní pracovníci.

Celý objekt a areál ZŠ je mimo prevádzkových hodín uzamknutý. V prípade zistenia osôb, ktoré sa pohybujú bez povolení v objekte a v areáli ZŠ, je potrebné privolať príslušníkov Policajného zboru Slovenskej republiky.  Správca ZŠ odstráni po nahlásení okamžite poruchy, ktoré by mohli spôsobiť úrazy užívateľov alebo nedovolí prevádzku, ak sa porucha nedá odstrániť a bráni jeho bezpečnej prevádzke. Pre prípad vzniku mimoriadnej situácie je vypracovaný a verejne prístupný (u správcu ZŠ, na vrátnici) Plán ochrany CO a PO. Zamestnancom zabezpečujúcim prevádzku a údržbu ZŠ sú v potrebnom rozsahu poskytované OOPP. Kontroluje sa používanie a zabezpečuje sa účinnosť a pravidelná údržba, resp. očista poskytovaných OOPP.

Prevádzku a obsluhu zimného štadióna zabezpečuje celkom 5 zamestnancov. Títo majú k dispozícii šatňu na I.NP vľavo v miestnosti č. 15, WC na poschodí a sprchy prístupné zo šatne č.17. Pre upratovačku je určená na prezliekanie miestnosť č.15, miestnosť s výlevkou slúžiacu aj na uskladnenie čistiacich prostriedkov sa nachádza na poschodí v samostatnej miestnosti prístupnej cez predsieň dámskeho WC.

Pracovný priestor vrátnice je vykurovaný elektrickým výhrevným telesom s nastaviteľnou teplotou, je odvetraný cez nastaviteľnú vetraciu mriežku do vonkajšieho prostredia a osvetlená elektrickou LED žiarovkou o kompatibilnom výkone 80W.

Predpísané OOPP pri údržbe a opravách, vrátane upratovania sú:

– ochranný odev (nohavice, blúza, bunda – podľa potreby a pracovného zaradenia zamestnancov

zateplené),

– ochranná obuv (pre zamestnancov strojovne, ľadárov a rolbárov)

– ochranné (podľa potreby a pracovného zaradenia gumené, kožené, látkové, zateplené) rukavice.

Zamestnanci dodržiavajú zásady osobnej hygieny, a to:

– pravidelné umývanie rúk tečúcou teplou vodou a mydlom

– pri kontaminácii rúk biologickým materiálom sa ruky umyjú a dezinfikujú prípravkom

s baktericídnym a virucídnym účinkom.

 

8.      Organizačné pokyny, obmedzenia a zákazy pre návštevníkov a užívateľov ZŠ

– V areáli ZŠ je dovolené vykonávať len tie aktivity, na ktoré je areál určený.

– Užívanie ľadovej plochy je výhradne na vlastné riziko, užívateľ je povinný dodržiavať zásady

BOZ a PO v priestoroch aj areáli ZŠ.

– Každý užívateľ i návštevník ZŠ je povinný riadiť sa pokynmi prevádzkovateľa (správcu alebo

povereného pracovníka).

– Objednávky na užívanie ľadovej plochy je potrebné zasielať písomne na emailovú adresu

zimnystadion@hczm.sk. Zrušenie rezervácie/objednávky užívateľom je možné najneskôr dva dni pred

rezervovaným/objednaným termínom. V opačnom prípade je užívateľ povinný uhradiť sumu za

rezervovaný/objednaný termín podľa platného cenníka.

– Požiadavky športových klubov je potrebné na celú sezónu zasielať písomne, a to najneskôr do

15. júna na emailovú adresu zimnystadion@hczm.sk. Sezóna pre potreby prevádzkovateľa je

definovaná od 01.08. do 31.04. kalendárneho roka. Jednotlivé požiadavky budú vyhodnotené

v zmysle platnej internej smernice prevádzkovateľa ZŠ.

– Pre organizátorov verejných telovýchovných a športových podujatí platí povinnosť záväzne

dodržiavať ustanovenia Zákona č. 1/ 2014 Z. z. o organizovaní verejných športových podujatí

a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

– Organizátor kultúrnych a spoločenských podujatí sa zaväzuje zabezpečiť zdravotnú, požiarnu

a usporiadateľskú službu a dodržiavať všetky všeobecne záväzné predpisy z hľadiska prevádzky

objektu, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, požiarnej a civilnej ochrany, hygieny a plán civilnej

ochrany pre prípad mimoriadnej udalosti.

 

 

Pokyny pre návštevníkov ZŠ

počas verejného korčuľovania a korčuľovanie pre školy

Tieto pokyny dopĺňajú ustanovenia uvedené v časti Všeobecné zásady prevencie rizika na

zimnom štadióne a v časti Organizačné pokyny pre návštevníkov a užívateľov ZŠ.

 

– Vstup na verejné korčuľovanie a na korčuľovanie pre MŠ a ZŠ je povolený len s platnou vstupenkou.

   Vstupenku je povinný si zakúpiť aj doprovod, ktorý bude na ľade ako sprievodná osoba korčuliara.

– Vstup na ľadovú plochu je povolený len v korčuliach alebo v športovej obuvi (sprievodná osoba

   korčuliara – začiatočníka).

– Samostatne na ľadovú plochu môžu vstupovať len osoby staršie ako 6 rokov. Deti do 6 rokov majú

   povolený vstup len v sprievode osoby staršej ako 15 rokov.

– Korčuľovanie na ľade je na vlastnú zodpovednosť návštevníka, prevádzkovateľ nezodpovedá za

   prípadné úrazy ani za prípadné poškodenie zdravia návštevníka, ktoré súvisia s nerešpektovaním

  a /alebo porušením akýchkoľvek pokynov prevádzkovateľa.

– Kapacita ľadovej plochy pre verejné korčuľovanie je maximálne 400 účastníkov na ľadovej ploche

  v jednom čase.

– Prevádzkovateľ ZŠ nezodpovedá za prípadnú stratu, poškodenie alebo zničenie súkromného

  majetku, ktorý si návštevníci prinesú so sebou na zimný štadión.

– Odporúčame používanie ochrannej prilby a rukavíc ako prevenciu poranení hlavy a horných končatín.

– Na ľadovú plochu nie je povolený vstup osobám:

·        chorým;

·        pod vplyvom alkoholu;

·        pod vplyvom omamných a psychotropných látok.

– V celom objekte ZŠ je zákaz fajčiť.

– Návštevníci sú povinní dodržiavať pokyny správy ZŠ, usporiadateľskej služby na ľade a ostatných

  pracovníkov ZŠ.

– Návštevníci – účastníci verejného korčuľovania a korčuľovania pre MŠ a ZŠ sú povinní dodržiavať

  všetky všeobecne záväzné právne predpisy z hľadiska prevádzky zariadenia, bezpečnosti a ochrany

  zdravia, požiarnej a civilnej ochrany, hygieny, plán civilnej ochrany a prevádzkový poriadok.

– Návštevníci sú povinní všetky úrazy nahlásiť zodpovedným zamestnancom ZŠ (zodpovedný

  vedúci, zdravotná služba v priestore šatne, usporiadateľská služba na ľade, pokladník, strojník), a to

  bezodkladne po zistení úrazu. Lekárnička je umiestnená v ošetrovni.

– Pri verejnom korčuľovaní je možné na ľadovej ploche korčuľovať len v ohlásenom smere jazdy,

  primeranou rýchlosťou a neohrozovať nevhodným správaním ostatných návštevníkov verejného

  korčuľovania.

– Pri korčuľovaní na ľadovej ploche je zakázané:

·        korčuľovať v skupinách, v protismere a neprimerane rýchlo;

·        naháňať sa;

·        podrážať ostatných korčuľujúcich;

·        sedieť na mantineli;

·        konzumovať jedlo a pitie na ľadovej ploche;

·        hádzať akékoľvek predmety na ľadovú plochu;

·        organizovať tréning hokejistov, krasokorčuliarov a rýchlokorčuliarov;

·        vstupovať na ľadovú plochu bez športovej obuvi;

·        používať hokejku, puk alebo loptičku okrem vyhradených hodín pre vstup s hokejkou;

·        znečisťovať ľadovú plochu;

·        vstupovať na ľadovú plochu počas úpravy ľadu;

·        ohrozovať bezpečnosť ostatných návštevníkov a poškodzovať zariadenie štadióna;

·        správať sa agresívne voči okoliu, používať nevhodné až vulgárne vyjadrovanie.

– Prevádzkovateľ ZŠ je povinný vykázať z objektu zimného štadióna takých športovcov a návštevníkov,

  ktorí napriek upozorneniu nedodržujú disciplínu a prevádzkový poriadok.

 

 

Pokyny pre užívateľov ZŠ počas komerčného využívania

Tieto pokyny dopĺňajú ustanovenia uvedené v časti Všeobecné zásady prevencie rizika na zimnom štadióne a v časti Organizačné pokyny pre návštevníkov a užívateľov ZŠ.

 

– Všetci užívatelia sú povinní riadiť sa pokynmi a ustanoveniami tohto prevádzkového poriadku.

– Objednávky na užívanie ľadovej plochy je potrebné zasielať písomne na emailovú adresu:

  zimnystadion@hczm.sk. Potvrdenie rezervácie za prevádzkovateľa je písomné, formou emailu a

  rozhoduje čas doručenia objednávky/rezervácie zodpovednému zamestnancovi. Odo dňa potvrdenia sa

  rezervácia považuje za záväznú pre obe strany.

– Užívanie ľadovej plochy je spoplatnené v zmysle platného cenníka zverejneného na webovej

  stránke ZŠ aj na nástenke v priestoroch ZŠ. Súčasťou ceny za užívanie je jedna šatňa pre jednu

  skupinu platiacich užívateľov.

– Užívanie ľadovej plochy bude splatné hotovostným dokladom z pokladne, alebo na základe faktúry    

  prenajímateľa so splatnosťou 15 dní odo dňa jej vystavenia. Prenajímateľ môže vystaviť nájomcovi

  faktúru za predchádzajúci kalendárny mesiac v prvý deň nasledujúceho kalendárneho mesiaca.

– Zrušenie rezervácie/objednávky užívateľom je možné najneskôr dva dni pred

  rezervovaným/objednaným termínom, v opačnom prípade je užívateľ povinný uhradiť sumu za

  rezervovaný/objednaný termín podľa platného cenníka.

– Užívatelia sú povinní hlásiť sa pri príchode na vrátnici ZŠ, kde im bude prevádzkovateľom

  pridelená šatňa a kľúč.

– Pred začiatkom vstupu a po skončení vstupu má užívateľ k dispozícii priestory šatne max. 30 minút.

– Platí prísny zákaz vstupu na ľadovú plochu počas jej úpravy. V opačnom prípade nebude plocha

  prevádzkovateľom upravená a užívateľ nemá nárok na odpustenie celej sumy ani jej časti sumy za

  užívanie ľadu.

– Užívatelia sú povinní hlásiť všetky prípadné pripomienky, podnety alebo nedostatky, aby mohli byť

  zo strany prevádzkovateľa odstránené resp. splnené.

– V prípade potreby, t. j. z organizačných, technických alebo prevádzkových dôvodov, môže

  prevádzkovateľ zrušiť objedaný termín. V tomto prípade nebude tento užívateľom fakturovaný.

 

 

Pokyny pre užívateľov ZŠ

počas tréningovej činnosti a iných športových akcií športových klubov

Tieto pokyny dopĺňajú ustanovenia uvedené v časti Všeobecné zásady prevencie rizika na

zimnom štadióne a v časti Organizačné pokyny pre návštevníkov a užívateľov ZŠ.

 

Tréningová činnosť zahŕňa tréning na ľade i suchú športovú prípravu (strečing, gymnastika, atletika, balet, posilňovňa a pod.) tak v objekte ako aj areáli ZŠ, a to konkrétne pre športové odvetvia: ľadový hokej, krasokorčuľovanie, rýchlokorčuľovanie na ľadovej ploche, bandy hokej a iné.

– Pri každom tréningu a stretnutí tréningovej skupiny je nevyhnutná osobná účasť trénera príslušného

  športu a konkrétnej tréningovej skupiny.

– Vedenie športového klubu a tréner je povinný zabezpečiť dodržiavanie predpisov bezpečnosti

  a ochrany zdravia pri práci, požiarnej ochrany, zdravotných a hygienických predpisov.

– Šatne a ostatné priestory pre organizáciu a podporu športovej činnosti prideľuje prevádzkovateľ

  ZŠ. Kľúče od hosťovských ako aj iných šatní vydáva užívateľom ľadovej plochy poverený

  zamestnanec. Kľúče od šatní nesmie nikto so sebou odnášať.

– Počas usporiadania hokejových stretnutí ako aj iných športových akcií a súťaží je zodpovedná osoba

  organizátora povinná zabezpečiť zdravotnú, požiarnu a usporiadateľskú službu a dodržiavať všetky

  všeobecné záväzné predpisy.

– Platí prísny zákaz vstupu na ľadovú plochu počas jej úpravy.

– Platí prísny zákaz vstupu na ľad bez prítomnosti trénera.

– Platí prísny zákaz vnášania a konzumácie alkoholických nápojov v priestoroch a areáli ZŠ, najmä

  na striedačke a v šatniach.

– Športovým klubom nie je povolené prenajať alebo prepustiť do užívania pridelenú tréningovú

  jednotku tretím osobám (t. j. iným športovým klubom, subjektom, FO alebo PO).

– Prerozdelenie pridelených ľadov si športové kluby organizujú so súhlasom prevádzkovateľa ZŠ

  sami (t. j. poradie tréningových jednotiek jednotlivých kategórií) a to tak, aby bolo možné riadne

  realizovať údržbu a úpravu ľadovej plochy. V prípade, že sa športové kluby nebudú vedieť dohodnúť,

  prerozdelenie ľadov (rozpis) zrealizuje prevádzkovateľ. V prípade neadekvátne zničenej ľadovej

  plochy dôsledky za reklamácie nekvalitnej ľadovej plochy komerčnými odberateľmi (ušlý príjem

  ZŠ za užívanie ľadovej plochy komerčnými subjektmi) znáša športový klub.

– Tréner je zodpovedný za otvorenie a uzamknutie priestorov šatní. Vstup hráčov do šatní je spravidla

  30 minút pred tréningom a odchod zo šatní je 20 minút po tréningu. Vstup hráčov do šatní a odchod

  zo šatní počas zápasov určuje tréner v závislosti od potrieb prípravy pred zápasom a od času

  potrebného ku skončeniu všetkých činností hráčov po zápase. Tento čas je primeraný a približne

  zodpovedá času – pre vstup 80 minút pred zápasom a pre odchod 40 minút po zápase.

– Vedenie športového klubu je povinné hlásiť všetky prípadné pripomienky, podnety alebo nedostatky,

  aby mohli byť zo strany prevádzkovateľa odstránené resp. splnené.

– Vedenie športových klubov je povinné bezodkladne nahlásiť správcovi ZŠ výskyt infekčných

  ochorení svojich členov, aby prevádzkovateľ mohol zabezpečiť dezinfekciu a dekontamináciu

  priestorov objektu ZŠ (najmä jednotlivých šatní) štandardnými čistiacimi prípravkami alebo

  germicídnymi žiaričmi či lampami.

– V prípade potreby, t. j. z organizačných, technických alebo prevádzkových dôvodov, môže

  prevádzkovateľ ZŠ zrušiť športovému klubu objedaný tréningový termín.

– Na požiadanie je možné sprístupniť pre potreby športových klubov spoločenskú miestnosť (klubovňu).

  Klubovňa je vybavená miestnosťou s 8 stolmi a 32 stoličkami a miestnosťou s pultom a dresom s pitnou studenou a teplou vodou. Odvetranie je zabezpečené oknami, kúrenie elektrickými vyhrievacími telesami. Osvetlenie je v prvej miestnosti riešené šiestimi stropnými elektrickými svetlami a v druhej dvomi.

 

 

9.      Zásady prevádzky a údržby zariadení

Správca a prevádzkovateľ ZŠ v záujme zabezpečenia ochrany zdravia, bezpečnosti, majetku a zdravého

životného prostredia:

– vykonáva a zabezpečuje správu, údržbu, modernizáciu a riadnu prevádzku zvereného majetku;

– zodpovedá za dodržiavanie ustanovení tohto prevádzkového poriadku ako aj ostatných predpisov

  a nariadení súvisiacich s prevádzkou ZŠ;

– zodpovedá za dodržiavanie prevádzkových predpisov na obsluhu, prevádzky a údržbu

  technologických zariadení ZŠ;

– zabezpečuje a zodpovedá za pravidelné upratovanie, čistenie, dezinfekciu a riadnu prevádzku ZŠ;

– zabezpečuje min. jeden krát za dva roky resp. priebežne podľa potreby maľovanie a základnú opravu

  náterov;

– umiestňuje informačné, orientačné, oznamovacie a príkazové tabule v objekte a areáli ZŠ

  a zabezpečuje prevádzku verejného rozhlasu;

– spolupracuje s RÚVZ pri vytváraní zdravého a hygienicky nezávadného prostredia počas celej doby

  prevádzky ZŠ;

– spolupracuje s orgánmi Policajného zboru Slovenskej republiky a Mestskej polície mesta Zlaté

  Moravce pri zabezpečení verejného poriadku a ochrany majetku ZŠ, návštevníkov, užívateľov a

  nájomcov.

 

 

 

10.   Spôsob a frekvencia upratovania objektu a areálu ZŠ Zlaté Moravce

Prevádzkové priestory, ostatné pomocné priestory a zariadenia na osobnú hygienu, ako aj technické vybavenie a zariadenie prevádzky ZŠ sa udržiavajú v dôkladnom poriadku a čistote. Za týmto účelom sa vykonáva dekontaminácia, t. j. súbor opatrení zahrňujúci mechanickú očistu a dezinfekciu zameraný na ničenie a odstraňovanie mikroorganizmov hore uvedených priestorov a zariadení, a to sedem dní v týždni.

 

Pri dekontaminácii povrchov sa zachováva:

– dvojfázový postup čistenia, pri veľmi znečistených plochách – najskôr mechanická očista za použitia

  syntetických čistiacich prípravkov v odporúčaných koncentráciách, ktoré sa pripravujú v teplej vode

  a potom vlastná dezinfekcia s prípravkami s dezinfekčným účinkom alebo

– jednofázový postup čistenia, pri nie veľmi znečistených plochách – za použitia syntetických

  prípravkov s čistiacim a dezinfekčným účinkom.

 

Pri dekontaminácii sa dodržiavajú postupy pre prácu s prípravkami podľa doporučení výrobcu a používajú sa osobné ochranné pracovné pomôcky.

 

Hlavné zásady správne uskutočnenej dekontaminácie:

– mechanická očista sa musí vykonať správne (dôkladné odstránenie mechanických nečistôt)

  a pri dezinfekcii sa musí dodržať správna predpísaná koncentrácia dezinfekčného prostriedku.

  Dezinfekčné prostriedky sa riedia pitnou vodou tak, že do odmeraného množstva vody sa pridá

  odmerané množstvo prípravku, ktorý sa považuje za 100 %.

– dezinfekčné roztoky sa pripravujú pred každým použitím, neskladujú sa nariedené;

– musí sa dodržať predpísaná koncentrácia dezinfekčných roztokov a odporúčaná doba pôsobenia,

  t. j. expozičný čas.

 

Postup pri mechanickej očiste a dezinfekcii objektu a areálu ZŠ Zlaté Moravce:

Mechanická očista sa vykonáva raz za deň, v prípade potreby aj viac krát, zvyčajne na vlhko za pridania

dezinfekčného prostriedku. Koncentrácia dezinfekčných prostriedkov sa zvolí podľa miery znečistenia

povrchových plôch miestností a zariaďovacích predmetov podľa návodu výrobcu dezinfekčného prostriedku. Výber, koncentrácia a použitie prípravkov bude v prípade epidemiologického ohrozenia v súlade s rozhodnutiami a opatreniami Úradu verejného zdravotníctva SR.

 

Prípravky:

– na mechanickú očistu: detergenty – Jar, Pur; tekuté prášky – Cif, Ata; čistiace prípravky – Fixinela,

  Domestos, Sifo;

– dezinfekciu: SAVO (5%, 30 min.); Krezosan, Ajax, Pulistar

– vhodné na použitie pri jednofázovom postupe čistenia: SAVO prim (3%, 30 min.); 5 P (2,5%, 2 hod.);

  5 P plus (1,5%, 1 hod.)

– na čistenie a dezinfekciu sociálnych zariadení (umývadlo, sprcha, WC, podlahy, dvere, kľučky):

  Lumila, Pulirapid s octom,Sifo, Fixinela WC, Fixinela proti plesni, SAVO, Krezosan;

– na čistenie a dezinfekciu šatní, spoločných a administratívnych priestorov (podlaha, parapety, lavice,

  dvere, kľučky): SAVO, Pulistar (ručné aj strojové čistenie podláh);

– na čistenie a dezinfekciu striedačiek a hál (lavice, podlahy, dvere, kľučky): SAVO, Pulistar (ručné aj

  strojové čistenie podláh; tribúny a haly sú čistené denne ručne);

Pomôcky na upratovanie sú označené a vyčlenené podľa spôsobu použitia, udržiavajú sa v čistote a po skončení práce sa vyčistia, vydezinfikujú a vysušia.

 

Spôsob a frekvencia čistenia osvetľovacích telies a okien ZŠ Zlaté Moravce

Osvetľovacie telesá sú v objekte pravidelne kontrolované a prevádzkované. Pri ich čistení je nasledujúci

postup: odmontovanie krytov, očistenie a dezinfekcia, vysušenie. Okná v objekte (administratívno-

prevádzkové priestory správy ZŠ) sú čistené štandardným postupom a prípravkami podľa potreby a miery znečistenia, minimálne 2 krát za rok.

 

11.   Zásobovanie pitnou vodou, odvod odpadových vôd  a nakladanie s odpadmi

1.      Zásobovanie pitnou vodou je riešené napojením sa na verejný vodovod Mesta Zlaté Moravce. Ohrev vody je zabezpečovaný elektrickými ohrievačmi. Kvalita teplej vody je v zmysle Vyhlášky MZ SR č. 91/2023 Z. z., ktorou sa ustanovujú ukazovatele a limitné hodnoty kvality pitnej vody a kvality teplej vody, postup pri monitorovaní pitnej vody, manažment rizík systému zásobovania pitnou vodou a manažment rizík domových rozvodných systémov.

Teplota teplej vody na výtoku je 50 -55°C.

2.      Odpadová vody sa odvádza do verejnej kanalizácie.

3.      Odpad bude zhromažďovaný na určenom mieste podľa príslušných komodít a likvidácia odpadu je zabezpečená zmluvne pravidelným vývozom.

 

12.   Všeobecné ustanovenia

(1)   Prevádzkový poriadok zariadenia musí byť sprístupnený na vhodnom a viditeľnom mieste.

(2)   Za dodržiavanie prevádzkového poriadku je zodpovedný prevádzkovateľ zariadenia.

 

 

13.   Dôležité telefónne čísla

Stála služba objektu ZŠ                        0915/722 052

Integrovaný záchranný systém              112

Hasičská služba                                    150

Rýchla zdravotnícka pomoc                  155

Polícia                                                 158

Mestská polícia                                    159

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.