Zimný štadión Zlaté
Moravce, Továrenská 31, 953 01 Zlaté Moravce
Telefón: 0915
722 052, hczm@hczm.sk
PREVÁDZKOVÝ PORIADOK
telovýchovno-športového
zariadenia
Prevádzkovateľ: Hokejový
klub HC Zlaté Moravce,
Továrenská 1, 953 01 Zlaté Moravce
Vypracovaný dňa 15.11.2024
Pečiatka,
podpis prevádzkovateľa
1.
Účel
Prevádzkový
poriadok vypracovaný v súlade so zákonom č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji
verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov a vyhláškou
Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky č. 525/2007 Z.z. o
podrobnostiach o požiadavkách na telovýchovno-športové zariadenia. Účelom
prevádzkového poriadku je stanoviť práva a povinnosti fyzických a právnických
osôb zdržujúcich sa na mestskom zimnom štadióne (ďalej ZŠ) a v jeho areáli ako
aj povinnosti prevádzkovateľa, ktorý zimný štadión spravuje a prevádzkuje.
Tento prevádzkový poriadok je záväzný pre všetky osoby zabezpečujúce prevádzku
mestského zimného štadióna, ako aj pre návštevníkov a užívateľov, ktorí sa
nachádzajú v jeho priestoroch a v areáli mestského zimného štadióna.
2.
Identifikačné
údaje prevádzkovateľa zariadenia
Obchodné
meno prevádzkovateľa:
Hokejový klub HC Zlaté Moravce
Názov
a adresa prevádzky:
Zimný štadión, Továrenská
31, 953 01 Zlaté Moravce
Sídlo
prevádzkovateľa: Továrenská 1, 953 01
Zlaté Moravce
IČO:
34 009
671
DIČ: 2021508577
Zodpovedný
vedúci: Ing. Marian Pánik
Kontakt: telefón:
0915 722 052 e-mail: hczm@hczm.sk
3.
Prevádzková
doba
Prevádzka
ZŠ je sezónna. Začiatok a koniec prevádzky ZŠ v danom kalendárnom
roku je oznámená prevádzkovateľom na jeho internetovej stránke www.hczm.sk.
Otváracie
hodiny počas prevádzky:
6:00 – 22:00
Štadión
je v uvedených časoch otvorený iba v prípade rezervovania ľadovej
plochy podľa týždenného rozpisu uvedeného na stránke prevádzkovateľa.
4.
Druh
a spôsob poskytovania služieb
Tento
prevádzkový poriadok sa vzťahuje na užívanie ľadovej plochy pre potreby
športových klubov, neregistrovaných skupín, verejného korčuľovania,
korčuľovania pre materské a základné školy a pre potreby organizovania
kultúrnych a spoločenských podujatí.
Prevádzkovateľ
prenajíma a prepožičiava nájomcom a užívateľom priestory ZŠ za účelom:
a) Tréningová činnosť športových
klubov vrátane súťažných zápasov, turnajov a súťaží.
b) Športovo-rekreačná činnosť pre
verejnosť vo forme verejného korčuľovania, verejného korčuľovania
s hokejkou a korčuľovania pre materské a základné školy.
c) Komerčné užívanie ľadovej plochy FO
a PO v zmysle platného cenníka.
d) Prenájom priestorov a plochy pre
potreby organizovania kultúrnych a spoločenských podujatí na základe
uzatvorenej zmluvy medzi organizátorom a prevádzkovateľom ZŠ.
e) Prenájom nebytových priestorov za
účelom komerčného využitia (obchodné priestory, kancelárie a pod.) na základe
uzatvorenej zmluvy o nájme nebytových priestorov.
ZŠ
je využívaný pre športové aktivity nasledujúcich športových odvetví:
a) Ľadový hokej
b) Krasokorčuľovanie
c) Rýchlokorčuľovanie na ľadovej
ploche
d) Bandy hokej
Využívanie
priestorov ZŠ je spoplatnené v zmysle aktuálneho cenníka, ktorý je pre
návštevníkov sprístupnený v priestoroch ZŠ ako aj na web stránke
prevádzkovateľa. Dozor za prevádzku zabezpečí poverený vedúci ZŠ.
Využívanie
priestorov ZŠ pri školských akciách a akciách športových klubov je organizačne
zabezpečované pedagogickým dozorom ustanoveným príslušnou školou, resp.
trénermi jednotlivých športových klubov. Korčuľovanie na ľade ostatných užívateľov je na vlastnú
zodpovednosť návštevníka – užívateľa, prevádzkovateľ nezodpovedá za prípadné
úrazy ani za prípadné poškodenie zdravia návštevníka, ktoré súvisia s
nerešpektovaním a /alebo porušením akýchkoľvek pokynov prevádzkovateľa.
Vstup
na verejné korčuľovanie, verejné korčuľovanie s hokejkou a korčuľovanie pre
materské a základné školy je povolený len s platnou vstupenkou.
Prevádzkovateľ
ZŠ nezodpovedá za prípadnú stratu, poškodenie alebo zničenie súkromného majetku,
ktorý si návštevníci prinesú so sebou na zimný štadión.
5.
Zakázané
úkony – všeobecné zásady prevencie rizika na zimnom štadióne
–
Vstup
na športové zariadenie je na vlastnú zodpovednosť a vlastné nebezpečenstvo.
–
Vstup
do priestorov areálu ZŠ je podmienený dodržiavaním platných zákonov, vyhlášok,
noriem, tohto prevádzkového poriadku a ďalších interných predpisov
prevádzkovateľa objektu.
–
Prevádzkový
poriadok je k dispozícii u prevádzkovateľa ako aj na internetovej stránke ZŠ (www.hczm.sk).
–
Každý
návštevník/užívateľ je povinný oboznámiť sa pri vstupe do objektu s týmto
prevádzkovým poriadkom a dodržiavať jeho ustanovenia.
–
Každý
návštevník/ užívateľ resp. zástupca skupiny návštevníkov je povinný svoj
príchod oznámiť na vrátnici ZŠ službukonajúcemu pracovníkovi.
–
Šatne
užívateľom ľadovej plochy prideľuje prevádzkovateľ alebo poverený zamestnanec.
–
Kľúče
od šatní pre užívateľov vydá službukonajúci pracovník pri vstupe do ZŠ. Platí
zákaz vynášania kľúčov z objektu.
–
Vstup
návštevníkov je bezplatný. To neplatí, ak je v priestoroch ZŠ organizované
spoplatnené kultúrne alebo športové podujatie.
–
Vstup
užívateľov je spoplatnený v zmysle platného cenníka ZŠ Zlaté Moravce.
–
Organizovanie
športových, kultúrnych a spoločenských podujatí je možné na základe dohody
alebo zmluvy prevádzkovateľa a organizátora tohto podujatia.
–
Prevádzkovateľ
štadióna si vyhradzuje právo odoprieť vstup alebo vyviesť každú osobu, ktorá odmietne
rešpektovať predpisy, pokyny usporiadateľov alebo sa správa neprístojne. Za
neprístojné správanie sa považuje najmä: spôsobenie všeobecného nebezpečenstva
úmyselným alebo nedbanlivým správaním, ponúkanie omamných a psychotropných
látok iným návštevníkom/užívateľom, násilie proti skupine
návštevníkov/užívateľom alebo jednotlivcovi, resp. vyhrážanie sa ublížením na
zdraví, verejné hanobenie alebo podnecovanie k nenávisti voči akémukoľvek
národu, jazyku, etnickej skupine alebo rase, politickému presvedčeniu alebo
náboženskému vyznaniu, verejné šírenie poplašnej správy (napr. bezdôvodné
oznámenie uloženia výbušniny), hrubá neslušnosť alebo výtržnosť, napr. rušenie priebehu
zápasu, napadnutie jednotlivca alebo skupiny návštevníkov/užívateľov, úmyselné
alebo nedbanlivé spôsobenie ťažkej ujmy na zdraví, násilie voči inému
návštevníkovi/užívateľovi v úmysle zmocniť sa cudzej veci, vyvolávanie
konfliktov, prejavy urážlivého správania voči iným osobám, vzbudzovanie
pohoršenia správaním vybočujúcim z bežných všeobecne prijateľných zásad
slušnosti, spôsobenie škody na majetku štadióna.
–
Zákaz
vstupu platí pre osoby pod vplyvom alkoholu, drog alebo iných návykových,
omamných a psychotropných látok. Platí prísny zákaz požívania alkoholu, drog
alebo iných návykových, omamných a psychotropných látok.
–
Zakazuje
sa správať neprístojne, hlučne a ohrozovať osobnú bezpečnosť, ako aj bezpečnosť
ostatných návštevníkov/užívateľov ZŠ.
–
Vstup
do priestorov môže byť odopretý osobám, ktorých návšteva by dokázateľne
narušila alebo mohla narušiť poriadok, bezpečnosť a čistotu zimného štadióna a
ich správanie sa je v rozpore s mravnými a spoločenskými normami a
zásadami správania.
–
Do
areálu je zakázané nosenie zbraní, chemikálií, farbív, horľavín, odpadkov a predmetov
spôsobujúcich znečistenie areálu a životného prostredia, predmetov
spôsobujúcich zranenie osôb, symboly a predmety propagácie rasizmu a fašizmu.
Osoby, vykonávajúce dozor v športovom areáli, ich nadriadené osoby, príslušníci
Mestskej polície mesta Zlaté Moravce alebo Policajného zboru Slovenskej republiky
alebo poverení zástupcovia prevádzkovateľa majú právo takéto predmety na mieste
ihneď odňať.
–
Každý
návštevník/užívateľ je povinný udržiavať, zachovávať a dbať o čistotu a
poriadok vo všetkých priestoroch areálu ZŠ. Je zakázané akýmkoľvek spôsobom
znečisťovať priestory areálu zimného štadióna.
–
Každá
osoba vstupujúca do objektu zimného štadióna je povinná správať sa tak, aby
nedochádzalo k jeho poškodzovaniu a poškodzovaniu jeho vybavenia.
Návštevníci/užívatelia sú povinní správať sa v priestoroch areálu štadióna
spôsobom, ktorý nepoškodzuje alebo iným spôsobom neznehodnocuje majetok a
vybavenie, ktoré sa v areáli nachádza.
–
Každý
návštevník/užívateľ je povinný uhradiť všetky straty a škody ním spôsobené,
ktoré boli spôsobené jeho vinou a konaním alebo opomenutím na zariadení areálu
alebo na majetku ostatných osôb. Za škody vzniknuté nedodržiavaním ustanovení
prevádzkového poriadku a všeobecných bezpečnostných pravidiel zodpovedá
osoba porušujúca tieto pravidlá alebo jej zákonný zástupca.
–
V
priestoroch štadióna platí zákaz ukladania/odkladania bicyklov, kočiarov,
malých motocyklov alebo iných prepravných prostriedkov, ako aj zákaz vstupu pre
osoby na kolieskových korčuliach.
–
V
priestoroch ZŠ platí prísny zákaz vstupu zvierat až na výnimku asistenčných
psov.
–
Vo
všetkých interných priestoroch areálu zimného štadióna platí prísny zákaz
fajčenia. V celom areály je prísne zakázaná manipulácia s otvoreným ohňom.
–
Platí
prísny zákaz vstupu na ľadovú plochu počas jej úpravy. Zákaz sa netýka
pracovníkov zimného štadióna zodpovedných za úpravu a kvalitu ľadovej plochy.
–
Pri
používaní pomôcok, zariadení a športového náradia je potrebné dodržať
predpísané postupy podľa návodov používania zariadení a pokynov povereného
dozoru (prevádzkovateľa, povereného zamestnanca ZŠ, trénera, pedagogického
dozoru).
–
Návštevníci/užívatelia
sú oprávnení pohybovať sa v areáli zimného štadióna len v priestoroch vyhradených
pre návštevníkov/užívateľov. Vstup do iných priestorov je
návštevníkom/užívateľom zakázaný. K pohybu medzi priestormi štadióna je
povolené používať iba vyhradené komunikácie.
–
Návštevník/užívateľ
sa v priebehu podujatia nesmie bezdôvodne zdržiavať v komunikačných zónach športového
zariadenia ako sú: vstupné schodiská, schodiská na tribúnach, únikové
priestory, zóny, brány, chodby a sociálne zariadenia
–
Únikové
cesty, manipulačné priestory, uzávery vody a elektrického prúdu majú byť trvale
voľné. Platí zákaz odkladania vecí na uvedené miesta.
–
Objekt
celého zimného štadióna nie je verejný a nie je to ani útočisko a zhromaždisko
pre náhodných návštevníkov a preto vstup k ľadovej ploche a do prevádzkových
priestorov je prísne zakázaný.
–
Prevádzkovateľ
ZŠ má právo kedykoľvek zrušiť tréningovú hodinu, verejné korčuľovanie alebo
komerčne dohodnuté vstupy z prevádzkových, organizačných, technických dôvodov
alebo z dôvodov verejného alebo celospoločenského záujmu.
–
V
prípade zistenia poruchy v športovom areáli, ktorá by ohrozovala bezpečnosť,
bránila alebo inak obmedzovala prevádzku, rovnako ako aj zistenie porušovania
prevádzkového poriadku, sú užívatelia povinní túto skutočnosť bezodkladne
nahlásiť prevádzkovateľovi.
–
V
prípade evakuácie objektu je každý návštevník/užívateľ nachádzajúci sa v
objekte povinný dodržiavať požiarnu poplachovú smernicu a evakuačný plán.
Ohlásenie spozorovaného požiaru je možné na číslo 112 alebo 150 alebo na
vrátnici ZŠ.
–
Ustanovenia
tohto poriadku sú platné pre celý objekt areálu zimného štadióna vrátane
parkovacích priestorov a celého areálu.
6.
Priestorové
usporiadanie a dispozičné členenie objektu
Objekt Zimného
štadióna je situovaný v okrajovej časti mesta Zlaté Moravce. Prístupové
komunikácie do areálu ZŠ sú pre dopravné prostriedky aj pre peších návštevníkov
od ulice Továrenská. Objekt ZŠ a jeho areál je uzatvorený plotom. Vstup do
areálu je možný pre dopravné prostriedky hlavnou bránou a pre peších malou
bránkou od ulice Továrenská. Pred areálom sa nachádza záchytné parkovisko
s kapacitou cca 100 osobných áut slúžiace pre návštevníkov verejného
korčuľovania, kedy je hlavná brána do areálu uzatvorená. Počas ostatných
podujatí je hlavná brána otvorená, pričom vo vnútri areálu sa nachádza
parkovisko pre cca 50 osobných áut.
Maximálna
kapacita športovcov je 80. Maximálna kapacita návštevníkov je 400 v prípade
verejného korčuľovania a 200 návštevníkov v prípade kombinovanej
návštevy so športovcami. Šatňa pre trénerov sa nachádza na prízemí od vchodu
vľavo. Tréneri využívajú WC nachádzajúce sa na prízemí oproti šatni a sprchu
nachádzajúcu sa na prízemí od vchodu vpravo prístupnú z chodby. Rozhodcom
je určená šatňa č. 17 v ktorej sa nachádza aj vstup do spŕch. Pre
rozhodcov je určené WC na poschodí.
Areál ZŠ
je rozsiahly a tvorí ho hlavná budova, budova šatní, trávnaté ihrisko, ihrisko
s umelým trávnikom, betónová plocha a parkovisko.
Hlavná
budova je jednopodlažná stavba, ktorej súčasťou je ľadová plocha, priestory
striedačiek, priestory časomeračov, vrátnica, technická miestnosť, ošetrovňa,
tribúny. Hlavná budova má šesť vchodov/východov. Hlavný vchod je od ulice
Továrenská z južnej strany budovy a slúži ako vchod pre návštevníkov
verejného korčuľovania a ako vchod pre personál ZŠ. Slúži zároveň ako
únikový východ v prípade nebezpečenstva. Pri vstupe sa nachádza vrátnica
dispozične riešená ako voľne stojaca bunka vybavená kúrením, vetraním,
pokladňou, stolom, stoličkami a skrinkami. Ďalšie dva vchody/východy sú
situované v západnej časti. Prvý slúži pre vstup osôb bez korčúľ. Druhý je
rozdelený na dvojo dverí, zvlášť pre vchod a zvlášť pre východ. Je určený
pre prístup ku komunikácii medzi hlavnou budovou a budovou šatní. Je
určený hlavne pre návštevníkov s korčuľami. Slúži ako únikový východ v prípade
nebezpečenstva. Na východnej strane sú dvere slúžiace výhradne pre personál,
vstup do garáže pre rolbu a ošetrovňa dispozične riešená ako miestnosť
o rozmeroch 2,5m x 3m vybavená umývadlom s teplou a studenou
vodou, pojazdným lôžkom, lekárničkou, fixačnou podložkou, dlahami
a fixáciou na krk. Ľadová plocha má rozmery 59m x 29m. Tribúny majú kapacitu
200 osôb na státie. Elektrický rozvádzač pre osvetlenie hlavnej ľadovej plochy
sa nachádza na východnej strane pred vstupom do technickej miestnosti po pravej
strane. Ozvučenie sa nachádza na západnej strane v priestoroch pod
časomierou. Na západnej a z časti na severnej strane sa nachádzajú lavičky
a skrinky na odkladanie vecí pre verejnosť počas korčuľovania. Na severnej
strane vedľa ľadovej plochy sa nachádzajú striedačky a oproti na južnej
strane je priestor vyhradený pre časomerača a trestné lavice.
Budova
šatní sa nachádza za západnou stenou hlavnej budovy vo vzdialenosti od nej 42m.
Medzi budovami je chodník pokrytý gumovým pásom, pre prechod na korčuliach. Budova
je dvojpodlažná (prízemie a I.NP) Budova šatní má dva vchody/východy. Prvý
na ľavej strane je určený pre prechod užívateľov bez korčúľ, druhý je určený
pre prechod korčuliarov. Tento slúži zároveň aj ako únikový východ. Na prízemí sa nachádza vestibul.
Z vestibulu
doľava sa nachádza miestnosť pre trénerov, kancelária, spoločenská miestnosť,
dámske a pánske WC. V dámskom WC sú 4 kabínky so záchodom
a v predsieni sú dve umývadlá a technická miestnosť
s výlevkou. V pánskom WC sa nachádzajú dve kabínky so záchodom
a 3 pisoáre a v predsieni sú dve umývadlá.
Z vestibulu
doprava do chodby sa nachádzajú šatne na prezliekanie č.7,8,9,10
a umyváreň, v ktorej sa nachádzajú 3 sprchy, umývadlo a pisoár.
Priamo z vestibulu vpravo sa nachádza šatňa č.6, z ktorej sa
prechádza do umyvárne, v ktorej sa nachádzajú 3 sprchy, umývadlo, výlevka a pisoár.
Z vestibulu
vedú schody na I.NP. Schody vychádzajú do stredovej haly, z ktorej doľava
a doprava sa nachádzajú chodby.
V ľavej
chodbe sa nachádzajú šatne č. 12,13,17,18. Medzi šatňami č. 12 a 13 sa
nachádza umyváreň so šiestimi sprchami, štyrmi umývadlami a dvomi
výlevkami. Medzi šatňami č. 17 a 18 sa nachádza umyváreň so štyrmi
sprchami, tromi umývadlami a výlevkou. Na ľavej chodbe sa ďalej nachádza
cvičebná miestnosť, miestnosť pre zamestnancov, sklad výstroje.
V pravej
chodbe sa nachádzajú šatne č. 21,22,23,24. Medzi šatňami č. 21 a 22 sa
nachádza umyváreň so štyrmi sprchami s dvomi umývadlami, dvomi pisoármi
a jednou kabínkou na WC. Na pravej
chodbe sa ďalej nachádzajú dámske a pánske WC. Dámske WC je so štyrmi
kabínkami, dvomi umývadlami v predsieni a technickou miestnosťou
s výlevkou. Pánske WC je s tromi kabínkami, dvomi pisoármi a dvomi
umývadlami v predsieni. Súčasťou budovy šatní zo severnej strany je trafostanica.
Po ľavej strane od vstupu je miestnosť bývalej strojovne, ktorá je nevyužívaná
a je uzavretá.
Využitie
WC sa mení podľa typu podujatia, ktoré v prevádzke ZŠ prebieha.
V prípade verejného korčuľovania sú využívané dámske a pánske WC
prístupné z chodby na prízemí a na I.NP. V prípade kombinovaného
využívania areálu športovcami a návštevníkmi je pre návštevníkov vyhradené
dámske a pánske WC na prízemí a pre športovcov na poschodí. Tréneri
využívajú WC na prízemí a rozhodcovia na poschodí.
Strojovňa
ZŠ s chladiarenským zariadením je situovaná v exteriéri za západnou
stenou hlavnej budovy. V strojovni sa nachádza technológia chladenia pre výrobu
ľadovej plochy. Technológia výroby ľadovej plochy je na báze nepriameho
chladenia bez prítomnosti nebezpečných látok ohrozujúcich zdravie.
7.
Podmienky
prevádzky ZŠ a zásady ochrany zdravia návštevníkov a zamestnancov
Štadión
má ľadovú plochu s rozmermi 59 x 29 m ktorá je využívaná na športovú prípravu
hokejistov, na zápasy, krasokorčuľovanie, verejné korčuľovanie a korčuľovanie
pre školy. V časti rozsiahleho objektu sú vybudované šatne a sociálne a
hygienické zariadenia, ktoré poskytujú zázemie pre činnosť športových klubov zameraných
na ľadové športy – Hokejový klub HC Zlaté Moravce a iné.
Prevádzka
ZŠ je zabezpečovaná sezónne. Ľadová plocha je obvykle v prevádzke od augusta do
apríla. Kontroly, prehliadky, skúšky, revízie (odborné prehliadky a skúšky) sú
vykonávané v zmysle § 9 ods. 1. písm. a) zákona č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti
a ochrany zdravia pri práci, vyhlášky č. 718/2002 Z. z. na zaistenie
bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci bezpečnosti technických zariadení,
ďalej v zmysle príslušných STN. Kapacita ZŠ je 200 osôb na tribúnach. Kapacita
priľahlého parkoviska (pri areáli ZŠ) je 100 áut. Na ZŠ je prevádzkovateľom
zriadená miestnosť vyhradená na poskytovanie prvej pomoci vybavená skrinkou na
prvú pomoc a prostriedkami na poskytovanie prvej pomoci a predlekárskej pomoci.
Táto miestnosť je označená v zmysle platného predpisu. Prvú pomoc môžu
poskytovať len kvalifikovaní pracovníci.
Celý
objekt a areál ZŠ je mimo prevádzkových hodín uzamknutý. V prípade zistenia
osôb, ktoré sa pohybujú bez povolení v objekte a v areáli ZŠ, je potrebné
privolať príslušníkov Policajného zboru Slovenskej republiky. Správca ZŠ odstráni po nahlásení okamžite
poruchy, ktoré by mohli spôsobiť úrazy užívateľov alebo nedovolí prevádzku, ak
sa porucha nedá odstrániť a bráni jeho bezpečnej prevádzke. Pre prípad vzniku
mimoriadnej situácie je vypracovaný a verejne prístupný (u správcu ZŠ, na
vrátnici) Plán ochrany CO a PO. Zamestnancom zabezpečujúcim prevádzku a údržbu
ZŠ sú v potrebnom rozsahu poskytované OOPP. Kontroluje sa používanie a
zabezpečuje sa účinnosť a pravidelná údržba, resp. očista poskytovaných OOPP.
Prevádzku
a obsluhu zimného štadióna zabezpečuje celkom 5 zamestnancov. Títo majú
k dispozícii šatňu na I.NP vľavo v miestnosti č. 15, WC na poschodí
a sprchy prístupné zo šatne č.17. Pre upratovačku je určená na
prezliekanie miestnosť č.15, miestnosť s výlevkou slúžiacu aj na
uskladnenie čistiacich prostriedkov sa nachádza na poschodí v samostatnej
miestnosti prístupnej cez predsieň dámskeho WC.
Pracovný
priestor vrátnice je vykurovaný elektrickým výhrevným telesom
s nastaviteľnou teplotou, je odvetraný cez nastaviteľnú vetraciu mriežku
do vonkajšieho prostredia a osvetlená elektrickou LED žiarovkou
o kompatibilnom výkone 80W.
Predpísané
OOPP pri údržbe a opravách, vrátane upratovania sú:
–
ochranný odev (nohavice, blúza, bunda – podľa potreby a pracovného zaradenia
zamestnancov
zateplené),
–
ochranná obuv (pre zamestnancov strojovne, ľadárov a rolbárov)
–
ochranné (podľa potreby a pracovného zaradenia gumené, kožené, látkové,
zateplené) rukavice.
Zamestnanci
dodržiavajú zásady osobnej hygieny, a to:
–
pravidelné umývanie rúk tečúcou teplou vodou a mydlom
–
pri kontaminácii rúk biologickým materiálom sa ruky umyjú a dezinfikujú
prípravkom
s
baktericídnym a virucídnym účinkom.
8.
Organizačné
pokyny, obmedzenia a zákazy pre návštevníkov a užívateľov ZŠ
– V
areáli ZŠ je dovolené vykonávať len tie aktivity, na ktoré je areál určený.
–
Užívanie ľadovej plochy je výhradne na vlastné riziko, užívateľ je povinný
dodržiavať zásady
BOZ
a PO v priestoroch aj areáli ZŠ.
–
Každý užívateľ i návštevník ZŠ je povinný riadiť sa pokynmi prevádzkovateľa
(správcu alebo
povereného
pracovníka).
– Objednávky
na užívanie ľadovej plochy je potrebné zasielať písomne na emailovú adresu
zimnystadion@hczm.sk.
Zrušenie rezervácie/objednávky užívateľom je možné najneskôr dva dni pred
rezervovaným/objednaným
termínom. V opačnom prípade je užívateľ povinný uhradiť sumu za
rezervovaný/objednaný
termín podľa platného cenníka.
–
Požiadavky športových klubov je potrebné na celú sezónu zasielať písomne, a to
najneskôr do
15.
júna na emailovú adresu zimnystadion@hczm.sk. Sezóna pre potreby
prevádzkovateľa je
definovaná
od 01.08. do 31.04. kalendárneho roka. Jednotlivé požiadavky budú vyhodnotené
v
zmysle platnej internej smernice prevádzkovateľa ZŠ.
–
Pre organizátorov verejných telovýchovných a športových podujatí platí
povinnosť záväzne
dodržiavať
ustanovenia Zákona č. 1/ 2014 Z. z. o organizovaní verejných športových
podujatí
a o
zmene a doplnení niektorých zákonov.
–
Organizátor kultúrnych a spoločenských podujatí sa zaväzuje zabezpečiť
zdravotnú, požiarnu
a
usporiadateľskú službu a dodržiavať všetky všeobecne záväzné predpisy z
hľadiska prevádzky
objektu,
bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, požiarnej a civilnej ochrany, hygieny
a plán civilnej
ochrany
pre prípad mimoriadnej udalosti.
Pokyny pre návštevníkov ZŠ
počas verejného korčuľovania a korčuľovanie pre školy
Tieto
pokyny dopĺňajú ustanovenia uvedené v časti Všeobecné zásady prevencie
rizika na
zimnom štadióne a v časti Organizačné pokyny pre návštevníkov a
užívateľov ZŠ.
–
Vstup na verejné korčuľovanie a na korčuľovanie pre MŠ a ZŠ je povolený len s
platnou vstupenkou.
Vstupenku je povinný si zakúpiť aj doprovod,
ktorý bude na ľade ako sprievodná osoba korčuliara.
–
Vstup na ľadovú plochu je povolený len v korčuliach alebo v športovej obuvi
(sprievodná osoba
korčuliara – začiatočníka).
–
Samostatne na ľadovú plochu môžu vstupovať len osoby staršie ako 6 rokov. Deti
do 6 rokov majú
povolený vstup len v sprievode osoby staršej
ako 15 rokov.
–
Korčuľovanie na ľade je na vlastnú zodpovednosť návštevníka, prevádzkovateľ
nezodpovedá za
prípadné úrazy ani za prípadné poškodenie
zdravia návštevníka, ktoré súvisia s nerešpektovaním
a /alebo porušením akýchkoľvek pokynov
prevádzkovateľa.
–
Kapacita ľadovej plochy pre verejné korčuľovanie je maximálne 400 účastníkov na
ľadovej ploche
v jednom čase.
–
Prevádzkovateľ ZŠ nezodpovedá za prípadnú stratu, poškodenie alebo zničenie
súkromného
majetku, ktorý si návštevníci prinesú so
sebou na zimný štadión.
–
Odporúčame používanie ochrannej prilby a rukavíc ako prevenciu poranení hlavy a
horných končatín.
–
Na ľadovú plochu nie je povolený vstup osobám:
·
chorým;
·
pod
vplyvom alkoholu;
·
pod
vplyvom omamných a psychotropných látok.
– V
celom objekte ZŠ je zákaz fajčiť.
–
Návštevníci sú povinní dodržiavať pokyny správy ZŠ, usporiadateľskej služby na
ľade a ostatných
pracovníkov ZŠ.
–
Návštevníci – účastníci verejného korčuľovania a korčuľovania pre MŠ a ZŠ sú
povinní dodržiavať
všetky všeobecne záväzné právne predpisy z
hľadiska prevádzky zariadenia, bezpečnosti a ochrany
zdravia, požiarnej a civilnej ochrany,
hygieny, plán civilnej ochrany a prevádzkový poriadok.
–
Návštevníci sú povinní všetky úrazy nahlásiť zodpovedným zamestnancom ZŠ
(zodpovedný
vedúci, zdravotná služba v priestore šatne,
usporiadateľská služba na ľade, pokladník, strojník), a to
bezodkladne po zistení úrazu. Lekárnička je
umiestnená v ošetrovni.
–
Pri verejnom korčuľovaní je možné na ľadovej ploche korčuľovať len v ohlásenom
smere jazdy,
primeranou rýchlosťou a neohrozovať nevhodným
správaním ostatných návštevníkov verejného
korčuľovania.
–
Pri korčuľovaní na ľadovej ploche je zakázané:
·
korčuľovať
v skupinách, v protismere a neprimerane rýchlo;
·
naháňať
sa;
·
podrážať
ostatných korčuľujúcich;
·
sedieť
na mantineli;
·
konzumovať
jedlo a pitie na ľadovej ploche;
·
hádzať
akékoľvek predmety na ľadovú plochu;
·
organizovať
tréning hokejistov, krasokorčuliarov a rýchlokorčuliarov;
·
vstupovať
na ľadovú plochu bez športovej obuvi;
·
používať
hokejku, puk alebo loptičku okrem vyhradených hodín pre vstup s hokejkou;
·
znečisťovať
ľadovú plochu;
·
vstupovať
na ľadovú plochu počas úpravy ľadu;
·
ohrozovať
bezpečnosť ostatných návštevníkov a poškodzovať zariadenie štadióna;
·
správať
sa agresívne voči okoliu, používať nevhodné až vulgárne vyjadrovanie.
–
Prevádzkovateľ ZŠ je povinný vykázať z objektu zimného štadióna takých
športovcov a návštevníkov,
ktorí napriek upozorneniu nedodržujú
disciplínu a prevádzkový poriadok.
Pokyny pre užívateľov ZŠ počas komerčného využívania
Tieto
pokyny dopĺňajú ustanovenia uvedené v časti Všeobecné zásady prevencie
rizika na zimnom štadióne a v časti Organizačné pokyny pre návštevníkov
a užívateľov ZŠ.
–
Všetci užívatelia sú povinní riadiť sa pokynmi a ustanoveniami tohto
prevádzkového poriadku.
–
Objednávky na užívanie ľadovej plochy je potrebné zasielať písomne na emailovú
adresu:
zimnystadion@hczm.sk.
Potvrdenie rezervácie za prevádzkovateľa je písomné, formou emailu a
rozhoduje čas doručenia objednávky/rezervácie
zodpovednému zamestnancovi. Odo dňa potvrdenia sa
rezervácia považuje za záväznú pre obe strany.
–
Užívanie ľadovej plochy je spoplatnené v zmysle platného cenníka zverejneného
na webovej
stránke ZŠ aj na nástenke v priestoroch ZŠ.
Súčasťou ceny za užívanie je jedna šatňa pre jednu
skupinu platiacich užívateľov.
–
Užívanie ľadovej plochy bude splatné hotovostným dokladom z pokladne,
alebo na základe faktúry
prenajímateľa so splatnosťou 15 dní odo dňa
jej vystavenia. Prenajímateľ môže vystaviť nájomcovi
faktúru
za predchádzajúci kalendárny mesiac v prvý deň nasledujúceho kalendárneho
mesiaca.
–
Zrušenie rezervácie/objednávky užívateľom je možné najneskôr dva dni pred
rezervovaným/objednaným
termínom, v opačnom prípade je užívateľ povinný uhradiť sumu za
rezervovaný/objednaný
termín podľa platného cenníka.
–
Užívatelia sú povinní hlásiť sa pri príchode na vrátnici ZŠ, kde im bude
prevádzkovateľom
pridelená šatňa a kľúč.
–
Pred začiatkom vstupu a po skončení vstupu má užívateľ k dispozícii priestory
šatne max. 30 minút.
–
Platí prísny zákaz vstupu na ľadovú plochu počas jej úpravy. V opačnom prípade
nebude plocha
prevádzkovateľom upravená a užívateľ nemá
nárok na odpustenie celej sumy ani jej časti sumy za
užívanie ľadu.
–
Užívatelia sú povinní hlásiť všetky prípadné pripomienky, podnety alebo
nedostatky, aby mohli byť
zo strany prevádzkovateľa odstránené resp.
splnené.
– V
prípade potreby, t. j. z organizačných, technických alebo prevádzkových
dôvodov, môže
prevádzkovateľ zrušiť objedaný termín. V
tomto prípade nebude tento užívateľom fakturovaný.
Pokyny pre užívateľov ZŠ
počas tréningovej činnosti a iných športových
akcií športových klubov
Tieto
pokyny dopĺňajú ustanovenia uvedené v časti Všeobecné zásady prevencie
rizika na
zimnom štadióne a v časti Organizačné pokyny pre návštevníkov a
užívateľov ZŠ.
Tréningová
činnosť zahŕňa tréning na ľade i suchú športovú prípravu (strečing, gymnastika,
atletika, balet, posilňovňa a pod.) tak v objekte ako aj areáli ZŠ, a to
konkrétne pre športové odvetvia: ľadový hokej, krasokorčuľovanie, rýchlokorčuľovanie
na ľadovej ploche, bandy hokej a iné.
–
Pri každom tréningu a stretnutí tréningovej skupiny je nevyhnutná osobná účasť
trénera príslušného
športu a konkrétnej tréningovej skupiny.
–
Vedenie športového klubu a tréner je povinný zabezpečiť dodržiavanie predpisov
bezpečnosti
a ochrany zdravia pri práci, požiarnej
ochrany, zdravotných a hygienických predpisov.
–
Šatne a ostatné priestory pre organizáciu a podporu športovej činnosti
prideľuje prevádzkovateľ
ZŠ. Kľúče od hosťovských ako aj iných šatní
vydáva užívateľom ľadovej plochy poverený
zamestnanec. Kľúče od šatní nesmie nikto so
sebou odnášať.
–
Počas usporiadania hokejových stretnutí ako aj iných športových akcií a súťaží
je zodpovedná osoba
organizátora povinná zabezpečiť zdravotnú,
požiarnu a usporiadateľskú službu a dodržiavať všetky
všeobecné záväzné predpisy.
–
Platí prísny zákaz vstupu na ľadovú plochu počas jej úpravy.
–
Platí prísny zákaz vstupu na ľad bez prítomnosti trénera.
–
Platí prísny zákaz vnášania a konzumácie alkoholických nápojov v priestoroch a
areáli ZŠ, najmä
na striedačke a v šatniach.
–
Športovým klubom nie je povolené prenajať alebo prepustiť do užívania pridelenú
tréningovú
jednotku tretím osobám (t. j. iným športovým
klubom, subjektom, FO alebo PO).
–
Prerozdelenie pridelených ľadov si športové kluby organizujú so súhlasom
prevádzkovateľa ZŠ
sami (t. j. poradie tréningových jednotiek
jednotlivých kategórií) a to tak, aby bolo možné riadne
realizovať údržbu a úpravu ľadovej plochy. V
prípade, že sa športové kluby nebudú vedieť dohodnúť,
prerozdelenie ľadov (rozpis) zrealizuje
prevádzkovateľ. V prípade neadekvátne zničenej ľadovej
plochy dôsledky za reklamácie nekvalitnej
ľadovej plochy komerčnými odberateľmi (ušlý príjem
ZŠ za užívanie ľadovej plochy komerčnými
subjektmi) znáša športový klub.
–
Tréner je zodpovedný za otvorenie a uzamknutie priestorov šatní. Vstup hráčov
do šatní je spravidla
30 minút pred tréningom a odchod zo šatní je
20 minút po tréningu. Vstup hráčov do šatní a odchod
zo šatní počas zápasov určuje tréner v
závislosti od potrieb prípravy pred zápasom a od času
potrebného ku skončeniu všetkých činností
hráčov po zápase. Tento čas je primeraný a približne
zodpovedá času – pre vstup 80 minút pred
zápasom a pre odchod 40 minút po zápase.
–
Vedenie športového klubu je povinné hlásiť všetky prípadné pripomienky, podnety
alebo nedostatky,
aby mohli byť zo strany prevádzkovateľa
odstránené resp. splnené.
–
Vedenie športových klubov je povinné bezodkladne nahlásiť správcovi ZŠ výskyt
infekčných
ochorení svojich členov, aby prevádzkovateľ
mohol zabezpečiť dezinfekciu a dekontamináciu
priestorov objektu ZŠ (najmä jednotlivých
šatní) štandardnými čistiacimi prípravkami alebo
germicídnymi žiaričmi či lampami.
– V
prípade potreby, t. j. z organizačných, technických alebo prevádzkových
dôvodov, môže
prevádzkovateľ ZŠ zrušiť športovému klubu
objedaný tréningový termín.
– Na
požiadanie je možné sprístupniť pre potreby športových klubov spoločenskú miestnosť
(klubovňu).
Klubovňa je vybavená miestnosťou s 8
stolmi a 32 stoličkami a miestnosťou s pultom a dresom s pitnou
studenou a teplou vodou. Odvetranie je zabezpečené oknami, kúrenie elektrickými
vyhrievacími telesami. Osvetlenie je v prvej miestnosti riešené šiestimi
stropnými elektrickými svetlami a v druhej dvomi.
9.
Zásady
prevádzky a údržby zariadení
Správca
a prevádzkovateľ ZŠ v záujme zabezpečenia ochrany zdravia, bezpečnosti, majetku
a zdravého
životného
prostredia:
–
vykonáva a zabezpečuje správu, údržbu, modernizáciu a riadnu prevádzku
zvereného majetku;
–
zodpovedá za dodržiavanie ustanovení tohto prevádzkového poriadku ako aj
ostatných predpisov
a nariadení súvisiacich s prevádzkou ZŠ;
–
zodpovedá za dodržiavanie prevádzkových predpisov na obsluhu, prevádzky a
údržbu
technologických zariadení ZŠ;
–
zabezpečuje a zodpovedá za pravidelné upratovanie, čistenie, dezinfekciu a
riadnu prevádzku ZŠ;
–
zabezpečuje min. jeden krát za dva roky resp. priebežne podľa potreby maľovanie
a základnú opravu
náterov;
–
umiestňuje informačné, orientačné, oznamovacie a príkazové tabule v objekte a
areáli ZŠ
a zabezpečuje prevádzku verejného rozhlasu;
–
spolupracuje s RÚVZ pri vytváraní zdravého a hygienicky nezávadného prostredia
počas celej doby
prevádzky ZŠ;
–
spolupracuje s orgánmi Policajného zboru Slovenskej republiky a Mestskej
polície mesta Zlaté
Moravce pri zabezpečení verejného poriadku a
ochrany majetku ZŠ, návštevníkov, užívateľov a
nájomcov.
10.
Spôsob
a frekvencia upratovania objektu a areálu ZŠ Zlaté Moravce
Prevádzkové
priestory, ostatné pomocné priestory a zariadenia na osobnú hygienu, ako aj
technické vybavenie a zariadenie prevádzky ZŠ sa udržiavajú v dôkladnom
poriadku a čistote. Za týmto účelom sa vykonáva dekontaminácia, t. j. súbor
opatrení zahrňujúci mechanickú očistu a dezinfekciu zameraný na ničenie a
odstraňovanie mikroorganizmov hore uvedených priestorov a zariadení, a to sedem
dní v týždni.
Pri
dekontaminácii povrchov sa zachováva:
–
dvojfázový postup čistenia, pri veľmi znečistených plochách – najskôr
mechanická očista za použitia
syntetických čistiacich prípravkov v
odporúčaných koncentráciách, ktoré sa pripravujú v teplej vode
a potom vlastná dezinfekcia s prípravkami s
dezinfekčným účinkom alebo
–
jednofázový postup čistenia, pri nie veľmi znečistených plochách – za použitia
syntetických
prípravkov s čistiacim a dezinfekčným
účinkom.
Pri
dekontaminácii sa dodržiavajú postupy pre prácu s prípravkami podľa doporučení
výrobcu a používajú sa osobné ochranné pracovné pomôcky.
Hlavné
zásady správne uskutočnenej dekontaminácie:
–
mechanická očista sa musí vykonať správne (dôkladné odstránenie mechanických
nečistôt)
a pri dezinfekcii sa musí dodržať správna
predpísaná koncentrácia dezinfekčného prostriedku.
Dezinfekčné prostriedky sa riedia pitnou
vodou tak, že do odmeraného množstva vody sa pridá
odmerané množstvo prípravku, ktorý sa
považuje za 100 %.
–
dezinfekčné roztoky sa pripravujú pred každým použitím, neskladujú sa
nariedené;
–
musí sa dodržať predpísaná koncentrácia dezinfekčných roztokov a odporúčaná
doba pôsobenia,
t. j. expozičný čas.
Postup
pri mechanickej očiste a dezinfekcii objektu a areálu ZŠ Zlaté Moravce:
Mechanická
očista sa vykonáva raz za deň, v prípade potreby aj viac krát, zvyčajne na
vlhko za pridania
dezinfekčného
prostriedku. Koncentrácia dezinfekčných prostriedkov sa zvolí podľa miery
znečistenia
povrchových
plôch miestností a zariaďovacích predmetov podľa návodu výrobcu dezinfekčného
prostriedku. Výber, koncentrácia a použitie prípravkov bude v prípade
epidemiologického ohrozenia v súlade s rozhodnutiami a opatreniami Úradu
verejného zdravotníctva SR.
Prípravky:
–
na mechanickú očistu: detergenty – Jar, Pur; tekuté prášky – Cif, Ata; čistiace
prípravky – Fixinela,
Domestos, Sifo;
–
dezinfekciu: SAVO (5%, 30 min.); Krezosan, Ajax, Pulistar
–
vhodné na použitie pri jednofázovom postupe čistenia: SAVO prim (3%, 30 min.);
5 P (2,5%, 2 hod.);
5 P plus (1,5%, 1 hod.)
–
na čistenie a dezinfekciu sociálnych zariadení (umývadlo, sprcha, WC, podlahy,
dvere, kľučky):
Lumila, Pulirapid s octom,Sifo, Fixinela WC,
Fixinela proti plesni, SAVO, Krezosan;
–
na čistenie a dezinfekciu šatní, spoločných a administratívnych priestorov
(podlaha, parapety, lavice,
dvere, kľučky): SAVO, Pulistar (ručné aj
strojové čistenie podláh);
–
na čistenie a dezinfekciu striedačiek a hál (lavice, podlahy, dvere, kľučky):
SAVO, Pulistar (ručné aj
strojové čistenie podláh; tribúny a haly sú
čistené denne ručne);
Pomôcky
na upratovanie sú
označené a vyčlenené podľa spôsobu použitia, udržiavajú sa v čistote a po skončení
práce sa vyčistia, vydezinfikujú a vysušia.
Spôsob
a frekvencia čistenia osvetľovacích telies a okien ZŠ Zlaté Moravce
Osvetľovacie
telesá sú v objekte pravidelne kontrolované a prevádzkované. Pri ich čistení je
nasledujúci
postup:
odmontovanie krytov, očistenie a dezinfekcia, vysušenie. Okná v objekte
(administratívno-
prevádzkové
priestory správy ZŠ) sú čistené štandardným postupom a prípravkami podľa
potreby a miery znečistenia, minimálne 2 krát za rok.
11.
Zásobovanie
pitnou vodou, odvod odpadových vôd a nakladanie s odpadmi
1.
Zásobovanie pitnou vodou je riešené napojením sa
na verejný vodovod Mesta Zlaté Moravce. Ohrev vody je zabezpečovaný
elektrickými ohrievačmi. Kvalita teplej vody je v zmysle Vyhlášky MZ SR č.
91/2023 Z. z., ktorou sa ustanovujú ukazovatele a limitné hodnoty kvality
pitnej vody a kvality teplej vody, postup pri monitorovaní pitnej vody,
manažment rizík systému zásobovania pitnou vodou a manažment rizík domových
rozvodných systémov.
Teplota teplej vody na výtoku je 50 -55°C.
2.
Odpadová vody sa odvádza do verejnej kanalizácie.
3.
Odpad bude zhromažďovaný na určenom mieste podľa
príslušných komodít a likvidácia odpadu je zabezpečená zmluvne pravidelným
vývozom.
12.
Všeobecné
ustanovenia
(1) Prevádzkový
poriadok zariadenia musí byť sprístupnený na vhodnom a viditeľnom mieste.
(2) Za dodržiavanie prevádzkového poriadku je zodpovedný prevádzkovateľ
zariadenia.
13.
Dôležité
telefónne čísla
Stála služba objektu ZŠ 0915/722 052
Integrovaný záchranný systém 112
Hasičská služba 150
Rýchla zdravotnícka pomoc 155
Polícia 158
Mestská polícia 159